طراحی سایت اختصاصی شما کاری غیرممکن به نظر می رسد. اما با داشتن ابزارها ، نکات و منابع بصری مناسب ، کاملاً می توانید آن را به دست آورید. به همین دلیل ما یک آموزش سریع گام به گام آماده کرده ایم تا نحوه طراحی وب سایت را به شما نشان دهیم.

نه تنها این ، بلکه چگونه می توان وب سایتی را طراحی کرد که تبدیل شود. زیرا تجربه کاربر و سهولت استفاده به همان اندازه مهم است که وب سایت شما وظیفه خود را در زمینه اطلاع رسانی و فروش به مشتری شما انجام می دهد.

اما نگران نباشید - نیازی به یادگیری نحوه کدگذاری یا استرس در مورد یک طراحی طولانی و کشیده نیست. البته شما همیشه می توانید یک طراح وب حرفه ای استخدام کنید ، اما اگر بودجه ندارید ، با ما همراه باشید.

راهنمای طراحی وب سایت ما به شما نشان می دهد که چگونه می توانید به راحتی از همه ابزارها ، منابع و روندهای موجود در سال 2020 برای ایجاد یک وب سایت اساسی ، با کاربرد آسان و به روزرسانی آسان استفاده کنید.

مرحله 1: هدف سایت خود را تعیین کنید
اولین قدم در طراحی وب سایت جدید شما این است که تعیین کنید هدف اصلی سایت شما چیست. چرا این وب سایت را ایجاد می کنید؟ چگونه نیاز به عملکرد دارد؟

انواع مختلفی از وب سایت ها وجود دارد. ممکن است بخواهید یکی از موارد زیر را ایجاد کنید.

نحوه طراحی وب سایت - انواع وب سایت ها
امروز اینفوگرافیک خود را بسازید!
به صورت رایگان امتحان کنید
فروشگاه آنلاین
نمونه کارها
وبلاگ
صفحه فرود
از سرگیری
سایت رویداد
وب سایت مارک
و هر یک می تواند به همان اندازه مورد بعدی مهم باشد.

در حالی که هر یک از صفحات ، کپی و تصاویر مختلفی دارند ، اما آنچه در همه آنها مشترک است این است که برای رسیدن به مرحله کامل باید مراحل بعدی را دنبال کنید.

مرحله 2: نام دامنه خود را مشخص کنید
انتخاب نام دامنه یکی از مهمترین کارهایی است که شما انجام می دهید زیرا آدرس وب سایت شماست. هم باید با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد و هم نوع نوشتن آن در مشتریان برای نوار ناوبری آنها آسان باشد.

این بدان معناست که شما نمی خواهید اعداد ، خط ها و شخصیت های دیگر را در نام دامنه خود وارد کنید. شما می خواهید به راحتی URL وب سایت خود را بگویید و شخصی بتواند آن را بدون دردسر تایپ کند.

صرف نظر از اینکه میزبان یا راه اندازی وب سایت خود را انتخاب کنید ، باید نام دامنه را از یک ثبت کننده بخرید.

اگر نام تجاری انتخابی شما در دسترس نباشد ، ممکن است بخواهید آن را تغییر دهید مگر اینکه قبلاً حضور خود را شروع کرده باشید. در این صورت ، می توانید پسوندهای دامنه مختلف را بررسی کنید.

به عنوان مثال ، وب سایت ما visme.co است. در حالی که ما visme.com را به آدرس اصلی خود هدایت می کنیم ، ما .co را به عنوان پسوند دامنه خود انتخاب کردیم.

پسوندهای مختلفی وجود دارد مانند .com ، .co ، .net ، .online ، .site و موارد دیگر ، اما متداول ترین آن .com است. به همین دلیل ایده خوبی است که یک وب سایت اصلی .com را انتخاب کنید ، با این وجود هنوز هم می توانید با پسوندهای دامنه دیگر کار کنید.

وقتی دامنه خود را پیدا کردید - در حالت ایده آل yourbusinessname.com - وقت آن است که بر روی دکمه خرید کلیک کنید و مطمئن شوید که مالک آن هستید. شما باید هر سال نام دامنه خود را تمدید کنید ، اما بسیاری از آنها هر بار فقط حدود 10-20 دلار هستند.

 

مرحله 3: بستر وب سایت خود را انتخاب کنید
اکنون که دانستید چه نوع وب سایتی را می خواهید ایجاد کنید ، قدم بعدی شما انتخاب بستر وب سایت خود است.

ما چهار مورد از محبوب ترین سیستم عامل های وب سایت را تحت پوشش قرار داده ایم که هرکدام برای اهداف وب سایت و دانش طراحی متفاوت هستند. اگر می دانید چگونه می توانید با استفاده از کمی کد و بلوک های محتوایی یک وب سایت طراحی کنید ، برخی از آنها آسان تر از دیگران است.

وردپرس
به راحتی محبوب ترین پلت فرم وب سایت ، 20٪ از وب سایت های خود میزبان توسط وردپرس طراحی می شوند. این به این دلیل است که بسیار فوق العاده متنوع و قابل تنظیم است.

شما می توانید پنج وب سایت کاملا متفاوت را ببینید که کاملاً هیچ عنصر طراحی مشترکی ندارند و هر یک همچنان می توانند یک وب سایت وردپرس باشند.

اما با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به وجود می آید.

بله ، شما می توانید با وردپرس یک وب سایت قوی و کاملاً منحصر به فرد ایجاد کنید. اما همچنین شما را ملزم می کند که برنامه میزبانی خود را دریافت کنید ، تم خود را خریداری و بارگذاری کنید و وب سایت خود را کاملاً از ابتدا ایجاد کنید.

میزبانی
اگر بخواهید یک وب سایت وردپرس ایجاد کنید ، اولین کاری را که باید از آن مراقبت کنید شروع می کنیم ، و این میزبانی وب سایت شماست.

گزینه های مختلف میزبانی مانند BlueHost ، GoDaddy یا DreamHost وجود دارد که هرکدام براساس آنچه شما برای وب سایت خود نیاز دارید برنامه های خاص خود را دارند.

برای اینکه نگاهی بیندازید به انواع برنامه های میزبانی که می توانید انتخاب کنید ، در اینجا نگاهی می اندازیم

برای یک وبلاگ یا وب سایت نمونه کارها ، ممکن است بتوانید با یک برنامه میزبانی مشترک کنار بیایید ، اما اگر در حال ایجاد وب سایت برای یک فروشگاه آنلاین یا منطقه دیگری هستید که افراد می توانند اطلاعات پرداخت خود را در آن وارد کنند ، به یک مورد بهتر نیاز دارید ، گزینه امن تر.

مضامین
نکته بعدی که باید در مورد وب سایت های وردپرس بدانید این است که شما باید یک تم وردپرس جداگانه خریداری کنید.

در حالی که ، بله ، وردپرس چند گزینه رایگان و پولی را ارائه می دهد ، اگر یک بازار آنلاین مانند ThemeForest را بررسی کنید ، تنوع بسیار بیشتری پیدا خواهید کرد.

در آنجا ، می توانید موضوعات طراحی شده حرفه ای را که متناسب با دسته های مختلف وب سایت هستند ، مانند وبلاگ ، وب سایت تجارت الکترونیکی ، سایت املاک و مستغلات و موارد دیگر ، مرور کنید.

 

how to design a website - wordpress themes
 

 

پس از یافتن تم ، می توانید آن را از طریق ThemeForest خریداری کرده و فایل zip موضوع را بارگیری کنید تا در وب سایت وردپرس خود بارگذاری کنید.

پلاگین ها
مورد دیگری که واقعاً وب سایت های وردپرس را از سایر سیستم عامل هایی که ذکر خواهیم کرد متمایز می کند ، امکان افزودن افزونه ها برای شخصی سازی بیشتر وب سایت شماست.

افزونه های وردپرس وجود دارد که به شما امکان می دهد تجزیه و تحلیل ها را ایجاد کنید ، یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید ، به راحتی طراحی خود را تغییر دهید ، به اشتراک گذاری محتوای وبلاگ و موارد دیگر را آسان کنید.

غالباً ، امکان افزودن و استفاده از هزاران افزونه باعث می شود که مردم وردپرس را انتخاب کنند ، اما اگر چیز خیلی ابتدایی تری می خواهید ، گزینه های بیشتری داریم.

فضای مربع
Squarespace یک سازنده وب آسان با کشیدن و رها کردن است که به کاربران کمک می کند با تجربه کم و بدون هیچگونه طراحی وب سایت ، یک وب سایت زیبا ایجاد کنند که بتواند برای اهداف آنها کار کند. بعلاوه ، لازم نیست نگران میزبانی خارجی باشید.

با استفاده از Squarespace ، به سادگی یکی از گزینه های الگوی وب سایت آنها را براساس نوع سایتی که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کرده و سپس از آنجا سفارشی سازی می کنید.