بالا نرفتن کرکره برقی مشکلی است که برای هر مغازه یا واحد تجاری و صنعتی ممکن است اتفاق بیافتد و رفع ایرادات این حوزه نیز تنها از یک گروه فعال و با تجربه که از کارنامه درخشانی برخوردار است بر می آید. طراحی و ساخت و در مرحله اخر ، نصب کرکره برقی به شیوه ای است که باید تمامی اصول و قواعد مهندسی در ان رعایت شود و کم کاری در هر بخش در گذر زمان مشکلات جبران ناپذیری را به افراد تحمیل می کند که یکی از این موارد بالا نرفتن کرکره برقی است.

دلایل اصلی بالا نرفتن کرکره برقی

موتور ، محرک و عامل اصلی حرکت تیغه ها بر روی ریل کرکره است و خرابی و مشکل در این قسمت می تواند عملکرد ساختار اصلی دستگاه مکانیکی با تحرک الکتریکی را تحت شعاع قرار دهد و می توان گفت که مهمترین علت بالا نرفتن کرکره مغازه یا واحد صنعتی است که با دو راه حل تعمیرات و تعویض موتور کرکره برقی می توانید از این بحران عبور کنید.

بحث بعدی خرابی برد است که لازم است با تعویض این بخش برای حل مشکل حرکتی تیغه ها اقدام کرد که پیشنهاد ما تماس با کارشناس تعمیرات کرکره برقی پارکینگی است تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما بگذارد.

مشکلات الکتریکی کرکره برقی دارای ظرافت های پیچیده ای است که ممکن است نیاز به سیم پیچی موتور یا تعویض قطعات مختلف داشته باشد که به همین منظور در اکیپ های فنی برق کار ماهر حضور دارد که در صورت نیاز به محل پروژه اعزام می شود.

جوشکار ، برق کار و تعمیرکار کرکره برقی از جمله نیروهای انسانی هستند که باید در هنگام تعمیرات و ارائه خدمات در محل حضور داشته باشند و نیازمندی های موجود را برطرف کرده و با فعالیت مکملی پیش روند.

دلیل سوم بالا نرفتن کرکره برقی ، گیر در تیغه ها و عدم تنظیم حد استاندارد در کنار عدم رگلاژ ان است که باعث ایجاد فشار نامتعارف در قسمت های متحرک کرکره می شود.

 

تعمیرات کرکره برقی پارکینگ

 

بالا نرفتن کرکره برقی را جدی بگیرید

کوچکترین گیر در بالا رفتن کرکره های برقی و درب های اتوماتیک را باید جدی گرفت زیرا در صورت عدم اقدام به موقع ممکن است به دلیل فشارهای زیاد باعث سوختگی موتور و یا شکستگی ریل و تیغه ها شود و بلبرینگ بالایی را تحت شعاع قرار دهد.

بالا نرفتن کرکره های برقی در 90 درصد مواقع به دلیل کیفیت پایین قسمت های مختلف و نصب غیر اصولی و خطای انسانی است که کاملا قابل حل است و جای نگرانی وجود ندارد.

دلیل خرابی کرکره برقی

پس از گذشت مدتی که از کرکره برقی استفاده می‌کنید، ممکن است در کرکره برقی مشکلاتی به وجود آید که با پیدا کردن دلیل خرابی کرکره برقی و بررسی و برطرف ساختن مشکلات کرکره برقی، مثل روز اول بدرستی کار خواهد کرد. بر اساس مشاهدات صورت گرفته می توان گفت که دلیل خرابی کرکره برقی عامل های زیادی است. خرابی کرکره برقی به شکل مکانیکی و الکترونیکی است.

چنان چه که با زدن ریموت، درب کرکره باز نشد اول می بایست ریموت را مورد بررسی قرار داد و از متصل شدن به برق اطمینان حاصل کرد، چنان چه ریموت مشکلی نداشته باشد موتور کرکره برقی خراب می شود که از این رو می بایست تعمیر شود و چنان چه تیغه‌های کرکره کند کار کردن ، امکان شکستن تیغه‌های کرکره برقی وجود دارد و به همین دلیل احتیاج به تعویض خواهد داشت.

بررسی علت های عدم عملکرد کرکره برقی

بعضی وقتها احتمال دارد شما به آسانی بتوانید قبل از مراجعه به تعمیرکار، بتوانید خودتان مشکل را برطرف سازید . اول بهتر است به مشکل آن پی ببرید و بعد برای مقابله با آن اقدامات لازم را انجام دهید.

تمام شدن باتری ریموت کرکره برقی.

خراب شدن سنسور چشمی درب کرکره برقی.

مسیر قرار گرفتن کرکره برقی به درستی تراز نشده است.

خرابی فرستنده کرکره

مسدود شدن مسیر کرکره برقی

شکسته شدن فنر کرکره برقی

اندازه صحیح مجاز پایین آمدن درب به‌ درستی برای کرکره برقی تنظیم ‌نشده است.

قطع برق کرکره برقی

احتمال دارد درب کرکره برقی به شکل دستی قفل ‌شده است.

تنظیم موتور کرکره برقی

در اصل تنظیم موتور برای میزان باز و بسته شدن درب کرکره صورت می ‌گیرد. در فرایند بسته شدن کرکره هنگامی‌ که تیغه‌ها به کف محل نصب‌ شده برسند توقف می‌ کند و بسته می‌ شود. تنظیم حالت بازشو هم به این صورت است که سه ‌تیغه یا بیشتر، داخل ریل قرار می ‌گیرد. برای تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی، در موتور ساید روی بدنه موتور دو مهره تنظیم حد بالا و پایین وجود دارد.

انواع عیب یابی کرکره برقی

بسیاری از افراد هنگام خرابی کرکره برقی تمایل دارند با سرویس کار تماس بگیرند و مشکل را رفع کنند. در حالیکه گاهی اوقات ممکن است زمان کافی نداشته باشید. در چنین مواقعی باید دست به کار شوید و شروع به عیب یابی کرکره برقی کنید. در ادامه متداول ترین دلایل خرابی کرکره برقی را بررسی خواهیم کرد. شما می توانید با استفاده از اطلاعات این مقاله علت خرابی کرکره برقی را شناسایی کنید و در بسیاری از مواقع خودتان آن را رفع کنید. البته در مواردی که دلیل خرابی کرکره ناشی از آسیب قطعات باشد لازم است حتما با کارشناسان تماس بگیرید تا آن ها در اسرع وقت نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات اقدام کنند.

 

تعمیرات کرکره برقی پارکینگ

 

از آنجایی که کرکره برقی ایمنی ساختمان را تامین می کند عملکرد آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین بسیار مهم است که در صورت خرابی کرکره برقی نسبت به تعمیر به موقع آن اقدام کنید. خرابی این کرکره ها ممکن است از عوامل مختلفی نشات بگیرد . برای عیب یابی کرکره برقی لازم است دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

از روشن بودن موتور کرکره برقی اطمینان حاصل کنید. در برخی موارد ممکن است علت مشکل کرکره برقی “Shutter Problems” و روشن نشدن آن ناشی از خاموش بودن موتور باشد. بنابراین در قدم اول موتور و منبع تغذیه را چک کنید و سپس اقدام به فعال کردن کرکره از طریق ریموت کنید. در صورتی که موتور روشن است اما بازهم کرکره فعال نمی­شود لازم است با کارشناسان آتی در تماس بگیرید و از آن­ها برای تعمیر موتور کمک دریافت کنید.

2. اتصالات و برق کشی را بررسی کنید. در بسیاری از مواقع دلیل کار نکردن کرکره برقی ناشی از مشکل در اتصالات برق است. گاهی ممکن است فیوز برق پریده باشد یا جریان برق قطع شده باشد. و یا حتی ممکن است برخی اتصالات شل شده باشند. بنابراین لازم است برای راه انداختن کرکره اطمینان حاصل کنید که مشکلی در اتصال به برق وجود ندارد.

3. ممکن است مشکل به دلیل گرم شدن بیش از حد موتور باشد. گاهی اوقات استفاده مکرر و پی در پی از درب­ها باعث داغ شدن موتور می­شود. وقتی موتور کرکره بیش از حد گرم شود ممکن است از کار بیفتد. در صورتی که علت خراب شدن کرکره برقی ناشی از گرم شدن بیش از حد موتور باشد لازم است موتور را خاموش کنید. اجازه دهید موتور چند دقیقه استراحت کند و خنک شود. بعد از خنک شدن موتور دوباره عملکرد درب را بررسی کنید. اگر بازهم مشکل حل نشد عیب یابی را ادامه دهید و سایر گزینه­ ها را بررسی کنید.

4. از سالم بودن ریموت کنترل اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات ممکن است علت خراب شدن کرکره برقی ناشی از وجود مشکل در ریموت کنترل آن باشد. ریموت کنترل دستور باز و بسته شدن کرکره را صادر می­کند و عامل اصلی فعال شدن درب است. ریموت کرکره برقی به ضرب دیدگی و آب خوردگی و برخی عوامل دیگر حساس است و ممکن است دچار آسیب شود. در صورتی که متوجه شدید ریموت کار نمی­ کند ابتدا باتری آن را تعویض کنید و دوباره امتحان کنید. در صورتی که با تعویض باتری مشکل حل نشد لازم است ریموت تعویض شود. برای تعویض ریموت می­توانید با کارشناسان تعمیرات کرکره برقی پارکینگی تماس حاصل کنید و نسبت به تعویض ریموت اقدام کنید.

5. مسیر حرکت کرکره برقی را از نظر وجود مانع بررسی کنید. گاهی اوقات ممکن است موانعی باعث گیر کردن کرکره ­ها شود و عملکرد کرکره را با مشکل مواجه سازد. برای عیب یابی این مشکل ابتدا اتصال برق را خاموش کنید و مسیر کرکره را از نظر وجود موانع بازرسی کنید. در صورتی که مانعی پیدا کردید آن را از میان بردارید و مسیر حرکت کرکره را کاملا پاکسازی کنید. سپس موتور را روشن کنید و عملکرد کرکره را بررسی کنید.

6. ساییدگی و پارگی تیغه کرکره نیز می­تواند باعث خرابی آن شود. گاهی اوقات علت خرابی کرکره اتوماتیک خراب شدن پرده­ های کرکره است. در مواردی که استفاده روزانه از کرکره برقی زیاد است ممکن است کرکره دچار فرسودگی شود و فرورفتگی ­ها و برآمدگی هایی روی آن ایجاد شود. این فرسودگی می­تواند عملکرد موتور را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین در چنین مواقعی لازم است پرده های کرکره تعمیر شوند.

7. از سالم بودن سنسور چشمی اطمینان حاصل کنید. کرکره برقی از طریق یک چشمی سیگنال­ های ریموت را دریافت می­کند و از این طریق فعال می شود. در صورتی که هنگام کارکردن با ریموت متوجه شدید دکمه ­ها کار نمی کنند و کرکره حرکت نمی کند حتما چشمی را بررسی کنید. آسیب رسیدن به چشمی و یا حتی کثیف بودن آن می تواند باعث عملکرد نادرست کرکره شود. بنابراین چشمی را ابتدا تمیز کنید و دوباره ریموت را فعال کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد باید نسبت به تعمیر چشمی اقدام کنید.